Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwbouw

Onder de noemer “steen voor Steen” is in Sint Jansteen in 2009 het initiatief genomen om te proberen een nieuwe multifunctionele accommodatie te realiseren. Aanleiding voor dit initiatief was het feit dat zowel het schoolgebouw in het dorp als het gemeenschapscentrum en gymzaal aan grootschalig onderhoud toe zijn.
Dit initiatief werd genomen door vertegenwoordigers van basisschool Inghelosenberghe, het gemeenschapscentrum De Warande, de Dorpsraad Sint Jansteen e.o. en enkele individuele inwoners van Sint Jansteen. De gemeente sloot zich aan bij dit initiatief en tezamen vormden zij de klankbordgroep "steen voor Steen".

In juli 2015 heeft de gemeenteraad van Hulst ingestemd met de nieuwbouw van een brede school. In 2015 en 2016 is er intensief overleg geweest tussen gemeente Hulst, het architectenbureau en de toekomstige gebruikers van de brede school. Financieel was echter een volledige MFA niet haalbaar. In mei 2017 is daarom begonnen met de nieuwbouw van een brede school waarin ruimte voor een 8-klassige basisschool, administratieve ruimten, peuterspeelzaal, kinderopvang, een gymzaal en een bibliotheek. Bij dit alles worden ook de bijbehorende buitenvoorzieningen meegenomen, zoals een speelplein en parkeerplaatsen en de aanleg van een kunstgrasveld. In mei 2018 zijn de werkzaamheden afgerond en vanaf juni 2018 maken wij gebruik van het nieuwe gebouw. Volg de link om een beeld te krijgen van het ontwerp.